"OdigosSpoudon", "UID"=>"stratig585158_odigosu", "PWD"=>"gp$34Bp8",'CharacterSet' => 'UTF-8'); $conn = sqlsrv_connect( $serverName, $connectionInfo); //$conn->set_charset("utf8"); $front=$_COOKIE['frontist']; if( $conn ) { //echo "Connection established.
"; }else{ // echo "Connection could not be established.
"; //die( print_r( sqlsrv_errors(), true)); } //$password=md5($_POST['tbPassword']); //$login=$_POST['tbUsername']; $sql= "select HeaderImageUrl,ID,ServiceEndDate,WebSiteUrl from dbo.Customers where UUID='".$cid."'"; //$sql = "SELECT ID,FirstName,LastName,Email,Company,Login,ServiceStartDate,ServiceEndDate,AFM,Address,PostalCode,Area,WebSiteUrl,Telephone,Mobile FROM [OdigosSpoudon].[dbo].[Customers] order by id desc"; $params = array(); $options = array( "Scrollable" => SQLSRV_CURSOR_KEYSET ); $stmt = sqlsrv_query( $conn, $sql , $params, $options ); while( $row = sqlsrv_fetch_array( $stmt) ) { $a1=$row[0]; $a2=$row[1]; // echo $row[2]; $a3=date_format($row[2],'d/m/Y'); $a4=$row[3]; //o$a2=$row[1]; } $current=time(); $date1 = strtr($a3, '/', '-'); $date2=date('Y-m-d', strtotime($date1)); $date21=date("jS F, Y", strtotime($date2)); $datediff =strtotime($date2) - $current; $dated=round($datediff / (60 * 60 * 24)); $actual_link = "http://$_SERVER[HTTP_HOST]$_SERVER[REQUEST_URI]"; if (strpos($actual_link, 'gel5.php')==true || strpos($actual_link, 'epal5.php')==true) { $true1=true; }else{ $true1=false; } if($a2=='' && $true1==false){ header("Location: https://stadiodromia.gr/denied.htm"); } if($dated<0 && $true1==false){ header("Location: https://stadiodromia.gr/denied.htm"); } $url='https://admin.stadiodromia.gr/images/'.$a1; $handle = curl_init($url); curl_setopt($handle, CURLOPT_RETURNTRANSFER, TRUE); /* Get the HTML or whatever is linked in $url. */ $response = curl_exec($handle); /* Check for 404 (file not found). */ $httpCode = curl_getinfo($handle, CURLINFO_HTTP_CODE); if($httpCode == 404) { $url='http://admin.stadiodromia.gr/data/cust/'.$a2.'/'.$a1; } if($a1==''){$url='https://odigos.stadiodromia.gr/public/img_login/stratos.png';} curl_close($handle); ?> Κοινωνιολογία

Κοινωνιολογία

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 06 – ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ
Σύγκριση της Διδακτέας-εξεταστέας ύλης του πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος «ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ», της Γ΄ τάξης ημερήσιου Γενικού Λυκείου, μεταξύ του σχολικού έτους 2018-2019 και 2019-2020.

 

  • ΚΟΙΝΗ ΥΛΗ ΚΑΙ ΤΟ 2018-19 ΚΑΙ ΤΟ 2019-20
  • ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΤΟΥ 2018-29 ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΕΛΗΦΘΗ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΤΟΥ 2019-20
  • ΝΕΑ ΥΛΗ ΤΟ 2019-20

 

ΒΙΒΛΙΟ 2018-19

ΒΙΒΛΙΟ 2019-20

«Κοινωνιολογία» της Γ’  τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Κασιμάτη, Σ. Γεωργούλα, Μ. Παπαϊωάννου, Ι. Πράνταλου

«Κοινωνιολογία» της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Κασιμάτη, Σ. Γεωργούλα, Μ. Παπαϊωάννου, Ι. Πράνταλου

Διδακτέα-εξεταστέα ύλη 2018-19
ΔΩ:  2Π

Διδακτέα-εξεταστέα ύλη 2019-20
ΔΩ: 6

Διδακτέα ύλη 2018-19
Από το βιβλίο: «Κοινωνιολογία» της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Κασιμάτη, Σ. Γεωργούλα, Μ. Παπαϊωάννου, Ι. Πράνταλου

Διδακτέα-εξεταστέα ύλη 2019-20
Από το βιβλίο: «Κοινωνιολογία» της Γ’ τάξης Γενικού Λυκείου των Γ. Κασιμάτη, Σ. Γεωργούλα, Μ. Παπαϊωάννου, Ι. Πράνταλου

Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία

    • Η γέννηση της κοινωνιολογίας

1.1.1 Αντικείμενο της Κοινωνιολογίας

    • Κοινωνιολογική θεώρηση

1.2.1 Ένα παράδειγμα εφαρμογής της «κοινωνιολογικής φαντασίας»
    1.2.2. Οι θεμελιωτές της Κοινωνιολογίας
1.2.3 Κοινωνιολογικές σχολές
1.3 Η διεπιστημονική προσέγγιση
1.4 Η χρησιμότητα της Κοινωνιολογίας
1.5 Η κοινωνιολογία στην Ελλάδα

Κεφάλαιο 1 Εισαγωγή στην Κοινωνιολογία

    • Η γέννηση της κοινωνιολογίας

1.1.1 Αντικείμενο της Κοινωνιολογίας

    • Κοινωνιολογική θεώρηση
      • Ένα παράδειγμα εφαρμογής της «κοινωνιολογικής φαντασίας»
      • Οι θεμελιωτές της Κοινωνιολογίας
      • Κοινωνιολογικές σχολές
    • Η διεπιστημονική προσέγγιση

 

Κεφάλαιο 2 : ΜΟΡΦΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ -ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

2.1 Από την αγροτική κοινωνία στην κοινωνία της πληροφορίας
2.2 Σύγχρονες κοινωνίες
2.2.1 Τα στάδια ανάπτυξης των σύγχρονων κοινωνιών

 

Κεφάλαιο  3: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

3.1 Οι στόχοι της κοινωνικοποίησης και η σημασία του κοινωνικού περιβάλλοντος για τον άνθρωπο
3.2 Ανάπτυξη του κοινωνικού εαυτού - Οι διαφορετικές προσεγγίσεις
3.3 Φορείς κοινωνικοποίησης
3.3.1 Πρωτογενείς φορείς κοινωνικοποίησης
3.3.2 Δευτερογενείς φορείς κοινωνικοποίησης
3.4 Κοινωνικός έλεγχος - Μορφές κοινωνικού ελέγχου
3.5 Η κοινωνικοποίηση ως συνεχής διαδικασία κοινωνικής μάθησης

 

Κεφάλαιο 4 : Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ: MOΡΦΕΣ, ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
 ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ

4.1 Μορφές, λειτουργίες και κοινωνικοοικονομικές βάσεις της ελληνικής οικογένειας
4.1.1 Μορφές οικογένειας στο παρόν και στο πρόσφατο παρελθόν. Από τις εκτεταμένες στις σύγχρονες μορφές πυρηνικής οικογένειας
4.2 Καταμερισμός εργασίας στη σύγχρονη ελληνική οικογένεια
4.3 Μαθαίνοντας το ρόλο του άνδρα και το ρόλο της γυναίκας: ένα παράδειγμα πρωτογενούς κοινωνικοποίησης

Κεφάλαιο  5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

5.1 Ο ρόλος της εκπαίδευσης
5.1.1 Εκπαιδευτικά συστήματα – Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
5.2 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αναπαραγωγής και αλλαγής της κοινωνίας
5.2.1 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αναπαραγωγής της κοινωνίας
5.2.2 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αλλαγής της κοινωνίας
5.3 Εκπαιδευτικός προσανατολισμός στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας. Η σχέση γνώσης και πληροφορίας

Κεφάλαιο  5. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

5.1 Ο ρόλος της εκπαίδευσης
5.2 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αναπαραγωγής και αλλαγής της κοινωνίας
5.2.1 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αναπαραγωγής της κοινωνίας
5.2.2 Η εκπαίδευση ως παράγοντας αλλαγής της κοινωνίας
5.3 Εκπαιδευτικός προσανατολισμός στο πλαίσιο της κοινωνίας της πληροφορίας. Η σχέση γνώσης και πληροφορίας

Κεφάλαιο  6. ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ

6.1 Ο ρόλος της εργασίας στη ζωή των ανθρώπων
6.1.1 Οργάνωση της παραγωγής και μορφές εργασίας
6.1.2 Νέες μορφές απασχόλησης
6.1.3  Μορφές ανεργίας
6.1.4 Η εργασία και η ανεργία στην ελληνική κοινωνία
6.2 Φτώχεια, πλούτος, κοινωνική διαστρωμάτωση και συνέπειες
6.2.1 Κοινωνική διαστρωμάτωση, κοινωνικές ανισότητες
6.2.2 Φτώχεια
6.2.3 Συνέπειες ανεργίας, φτώχειας και ανισοτήτων
6.2.4 Παιδική εργασία
6.3 Αντιμετώπιση των ανισοτήτων, της φτώχειας και της ανεργίας

Κεφάλαιο  6. ΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΝΕΡΓΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΕΣ

6.1 Ο ρόλος της εργασίας στη ζωή των ανθρώπων
6.1.1 Οργάνωση της παραγωγής και μορφές εργασίας
6.1.2 Νέες μορφές απασχόλησης
6.2 Φτώχεια, πλούτος, κοινωνική διαστρωμάτωση και συνέπειες
6.2.1 Κοινωνική διαστρωμάτωση, κοινωνικές ανισότητες
6.2.3 Συνέπειες ανεργίας, φτώχειας και ανισοτήτων
6.2.4 Παιδική εργασία
6.3 Αντιμετώπιση των ανισοτήτων, της φτώχειας και της ανεργίας

Κεφάλαιο  7. ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ

7.1 Κοινωνίες με ή χωρίς κρατική οργάνωση - Θεωρητική προσέγγιση
7.1.1 Μορφές εξουσίας
7.1.2 Συγκρότηση του έθνους-κράτους και συστήματα διακυβέρνησης
7.1.3 Μορφές υπερκρατικής εξουσίας – Ευρωπαϊκή Ένωση
7.2 Κοινωνικές βάσεις της εξουσίας
7.3 Πολιτική συμπεριφορά και κοινωνικοί παράγοντες που την επηρεάζουν
7.3.1 Πολιτικά κόμματα
7.3.2 Ομάδες συμφερόντων
7.3.3 Κοινή γνώμη
7.3.4 Πολιτική και εκλογική συμπεριφορά
7.3.5 Ενδεικτικές εμπειρικές έρευνες – Εκπροσώπηση στη Βουλή
7.4 Πολιτική αλλοτρίωση

Κεφάλαιο  7. ΜΟΡΦΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΞΟΥΣΙΑΣ

7.1 Κοινωνίες με ή χωρίς κρατική οργάνωση - Θεωρητική προσέγγιση
7.1.1 Μορφές εξουσίας
7.1.2 Συγκρότηση του έθνους-κράτους και συστήματα διακυβέρνησης
7.2 Κοινωνικές βάσεις της εξουσίας
7.3 Πολιτική συμπεριφορά και κοινωνικοί παράγοντες που την επηρεάζουν
7.3.1 Πολιτικά κόμματα
7.3.2 Ομάδες συμφερόντων
7.3.4 Πολιτική και εκλογική συμπεριφορά
7.4 Πολιτική αλλοτρίωση

Κεφάλαιο  8 Το άτομο, η κοινωνία και τα μέσα μαζικής επικοινωνίας
8.1 Τα ΜΜΕ: η διάδοση και η χρήση τους στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία
8.2 Κοινωνικές επιδράσεις των ΜΜΕ και των Η/Υ
8.2.1 Θεωρητικές προσεγγίσεις
8.2.2 Κοινωνικές επιδράσεις των ΜΜΕ
8.3 Αγωγή αναγνωστών, θεατών, ακροατών και χρηστών Η/Υ

 

Κεφάλαιο  9. ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

9.1 Οι έννοιες της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας - Το έγκλημα ως κοινωνικό φαινόμενο
9.1.1 Τύποι εγκλημάτων
9.2 Θεωρητικές προσεγγίσεις της αποκλίνουσας συμπεριφοράς -
Δύο κοινωνιολογικές οπτικές
9.2.1 Θεωρίες της συναίνεσης: ανομία και κοινωνική οικολογία
9.2.2 Θεωρίες της σύγκρουσης για την αποκλίνουσα συμπεριφορά
9.3 Η αντιμετώπιση της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας: σωφρονισμός, κοινωνική επανένταξη και πρόληψη 
9.3.1 Σωφρονισμός και κοινωνική επανένταξη
9.3.2 Πρόληψη της παραβατικότητας-εγκληματικότητας

Κεφάλαιο  9. ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

9.1 Οι έννοιες της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας - Το έγκλημα ως κοινωνικό φαινόμενο
9.2 Θεωρητικές προσεγγίσεις της αποκλίνουσας συμπεριφοράς - Δύο κοινωνιολογικές οπτικές
9.2.1 Θεωρίες της συναίνεσης: ανομία και κοινωνική οικολογία
9.2.2 Θεωρίες της σύγκρουσης για την αποκλίνουσα συμπεριφορά
9.3 Η αντιμετώπιση της παραβατικότητας και της εγκληματικότητας: σωφρονισμός, κοινωνική επανένταξη και πρόληψη 
9.3.2 Πρόληψη της παραβατικότητας-εγκληματικότητας

 

 

Κεφάλαιο  10 ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ , ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

10.1 Ετερότητα, πολιτισμικές διαφορές και υποκουλτούρες στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία
10.1.1 Μετακινήσεις πληθυσμών (μετανάστευση - παλιννόστηση)
10.1.2 Διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες και μειονότητες στις σύγχρονες κοινωνίες
10.2 Προκατάληψη και ρατσισμός
10.2.1 Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός
10.2.2 Τα αίτια και οι συνέπειες της προκατάληψης και του ρατσισμού
10.3 Πόλεμος, τρομοκρατία: μορφές, αίτια και συνέπειες
10.3.1 Πόλεμος
10.3.2 Τρομοκρατία
10.3.3 Συνέπειες και αντιμετώπιση της τρομοκρατίας
10.4 Αντιμετώπιση της προκατάληψης και της οργανωμένης βίας

Κεφάλαιο  10 ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ , ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

10.1 Ετερότητα, πολιτισμικές διαφορές και υποκουλτούρες στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία
10.1.1 Μετακινήσεις πληθυσμών (μετανάστευση - παλιννόστηση)
10.1.2 Διαφορετικές πολιτισμικές ομάδες και μειονότητες στις σύγχρονες κοινωνίες
10.2 Προκατάληψη και ρατσισμός
10.2.1 Στερεότυπα, προκατάληψη, ρατσισμός, σοβινισμός
10.2.2 Τα αίτια και οι συνέπειες της προκατάληψης και του ρατσισμού
10.3 Πόλεμος, τρομοκρατία: μορφές, αίτια και συνέπειες
10.3.1 Πόλεμος
10.3.2 Τρομοκρατία
10.3.3 Συνέπειες και αντιμετώπιση της τρομοκρατίας
10.4 Αντιμετώπιση της προκατάληψης και της οργανωμένης βίας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (σχετικά με τη διδακτέα/εξεταστέα ύλη για το 2019-20):

  • Το σχολικό εγχειρίδιο που θα αξιοποιηθεί  στο μάθημα είναι εύληπτο από τους μαθητές και τις μαθήτριες και διδάσκεται επί σειρά ετών από τους εκπαιδευτικούς.
  • Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη είναι περιορισμένη σε σχέση με τις προβλεπόμενες ώρες διδασκαλίας του μαθήματος στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα (6+1=7)
  • Έχουν αφαιρεθεί πίνακες και διαγράμματα των οποίων τα δεδομένα δεν είναι σύγχρονα.
  • Τα ένθετα - παραθέματα, οι πίνακες, τα μικρά ένθετα κείμενα σε πλαίσιο, οι στατιστικοί πίνακες, τα διαγράμματα, οι πηγές, το φωτογραφικό υλικό που  εμπεριέχονται στο Βιβλίο Μαθητή, μπορούν να αξιοποιηθούν από τον εκπαιδευτικό για πρόσθετη πληροφόρηση των μαθητών/μαθητριών, επεξεργασία και διασαφήνιση βασικών εννοιών, αλλά δεν εξετάζονται.